Waarom zijn alleen deze gebieden geselecteerd, Nederland heeft toch een landelijk congestieprobleem?

Dat is inderdaad waar, maar het probleem is in deze regio's het grootst. Vandaar dat de aanpak eerst hier wordt uitgerold. Omdat deze gebieden door Liander en Stedin worden beleverd is ervoor gekozen om ook een servicegebied van Enexis aan toe te voegen. Zo kunnen de 3 grote netbeheerders gezamenlijk leren van de aanpak. Het is de verwachting dat dit op den duur voor heel Nederland wordt uitgerold.  

Wanneer deze samenwerking tot een succes wordt gebracht zal het landelijk uitgerold worden.