Waarom wordt mijn slim laden locatie niet herkend?

Het kan zijn dat we, vanwege verschillende redenen, niet de locatie van je auto kunnen uitlezen. Als er niet geverifieerd kan worden dat er thuis geladen wordt, kunnen we de sessie niet aansturen. De redenen dat de locatie niet herkend wordt, verschilt per merk. Dit zijn de meest voorkomende redenen:


Tesla:

Er ontbreekt een phonekey in het voertuig. Om het opladen van je voertuig te regelen, moet je je voertuig opnieuw koppelen met deze app. Om dit te doen, moet je het oorspronkelijke koppelingsproces in de Frank app opnieuw doorlopen. Zorg ervoor dat je in de auto zit zodat je de Bluetooth-koppelingsstap tegen het einde van het koppelingsproces kunt voltooien.


BMW:

Om de locatie te herkennen moet de GPS-positioneringsdienst ingeschakeld zijn. Dit kan door naar instellingen te gaan, open daarna het instellingenmenu op het infotainmentsysteem van je auto. Zoek en selecteer de optie om de GPS-positioneringsservice in te schakelen. Voor gedetailleerde instructies die specifiek zijn voor je model auto, kan je de BMW-handleiding hier raadplegen.


Volkswagen:

Om de locatie van het voertuig op afstand te kunnen lezen, moet de update “ID software 3.0” in de auto worden geïnstalleerd. Houd er rekening mee dat hiervoor mogelijk een bezoek aan een servicepunt nodig is.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Artikelen in deze sectie